2f4e15441c80c1be96601a0660f9c0c1748f8244248b7470647c03d82fb4379773fea5fd

RELATIONELE FEEDBACK


Wil je feedback inzetten als tool voor sterkere relaties?

Wil jij de verbinding met de jongste generaties in jouw team versterken?

Wil je feedback meer en beter inzetten als instrument?

Meld je nu aan voor de training Relationele Feedback
op 16 februari 2023

Ga het eerlijke gesprek aan

Samenwerken met collega’s is altijd onderdeel van je werk. Of je nu op kantoor met je collega’s naast elkaar zit te werken. Of als leidinggevende een bila houdt met een teamlid. Je hebt te maken met verschillen van inzicht of een andere visie. Soms ingegeven door generatieverschil, maar ook door achtergrond en ervaring. Het is mooi als je open en eerlijk in gesprek kunt gaan. Op zo’n manier dat zowel jij als jouw collega zich gezien en gehoord voelt. Je komt elkaar tenslotte steeds weer tegen en je moet het werk met elkaar doen. 

Bij de jonge generaties zien we de behoefte aan aandacht en ontmoeting toenemen. Deze generatie is van huis uit gewend om betrokken te zijn en gehoord te worden. Ze zoeken naar werkelijke verbinding, ook in hun professionele relaties. Hierin past het geven van relationele feedback; feedback vanuit verbinding met jezelf en in verbinding met de ander.

Herken je dit?

Ben jij zo bot of zijn zij zo sensitief?

Na een goedbedoeld gesprek blijf je met een onvoldaan gevoel achter. Het is niet duidelijk waar het nou steeds verkeerd loopt. Er is veel besproken, met name inhoudelijk voer je een goed gesprek. Totdat je op het onderwerp functioneren komt. Wanneer je iets teruggeeft, blijkt de ander dat niet te kunnen incasseren. Ben jij zo bot, zijn zij zo sensitief? Vragend blijf je achter. Moet ik het voorzichtiger brengen, moet ik ze echt met zijden handschoentjes aanpakken? Of moeten zij gewoon wat harder worden?

Je weet dat vermijden niets oplost

Het is hier gewoonweg onveilig. Er worden allerlei opmerkingen gemaakt. Veelal een beetje tussendoor in de wandelgang. Hier en daar een snijdende opmerking. Of soms zelf achter elkaars ruggen om. Je merkt dat het je energie kost om in dit team te werken, want elk moment kan er weer iemand zijn mening op je af gooien. En dat moet je dan maar incasseren. Of terugvechten, dat gebeurde pas nog. Jij schoot ook uit je slof als reactie op de feedback van een collega. Wat zou een andere manier kunnen zijn om met elkaar in gesprek te zijn?

 

Oh nee joh, maakt niet uit..

We zijn zo ontzettend lief voor elkaar. Er is wel onderlinge irritatie en onvrede, maar ik merk dat we direct elkaar vrijspreken. ‘Oh nee joh, maakt niet uit dat je te laat bent voor deze afspraak’ ‘Ik begrijp heel goed dat je geen tijd had om de vergadering voor te bereiden.’ We zeggen dat wel, maar ondertussen. Je merkt bij jezelf dat je wel klaar bent met die lieve gedoe, maar hoe ga je nu goed het gesprek met elkaar aan. Hoe gaan mensen hun schild laten zakken? 

Wat kun je verwachten? 

De training is een combinatie van luisteren en doen. Tijdens deze korte intensive leer je hoe jij een constructieve confrontatie aan kan gaan. Je leert het voeren van een toekomstgericht gesprek. En hoe je aansluit bij de ander, met behoud van jouw authenticiteit. 
Spelenderwijs en met praktijkvoorbeelden ga je actief aan de slag.

 

Wat je meeneemt is onder andere: 

Meer lef

Je brengt jezelf in in jouw feedback en wordt zichtbaarder voor elkaar.

effectieve bila's

Geen onnodig tijdverlies door zijden handschoentjes.

Meer verbinding

Je bouwt aan betere relatie met je collega’s. 

Voor wie is deze training?

Voor managers

Als manager vervul je zowel een coachende als een beoordelende rol naar jouw teamleden. De coachende rol gaat over uitdagen, aanmoedigen en bekrachtigen. Jouw beoordeling zegt iets over het mogelijke ontwikkelpotentieel. Dit onderwerp is nogal eens beladen. Het vraagt om zorgvuldigheid. Wat dit in de praktijk betekent, leer je tijdens de training Relationele Feedback

Voor teamleden

Met sommige collega’s kan je lezen en schrijven. Dat is fijn en zorgt vaak voor een constructieve en plezierige samenwerking. Met andere collega’s verloopt de samenwerking stroef. Hoe geef en ontvang je hierover feedback waarmee de relatie beter wordt. Dat leer je tijdens de training Relationele Feedback.

Praktische informatie

Datum: 16 februari 2023

Tijden: inloop vanaf 9.30 uur, start om 10.00 uur en eindtijd om 12.30 uur

Kosten: € 95 per persoon (inclusief BTW)

Neem je ook een collega mee? 
Dan krijg je korting. Het geeft je de kans om direct in de praktijk te oefenen met elkaar, waardoor je het ook makkelijker op je werk toepast. Vul de code ‘Collegakorting’ in bij het bestellen. 

Locatie: Het Brandpunt, Postweg 18, 3941 KA Doorn
Parkeren bij de locatie is gratis. Kom je met het OV, dan wandel je 10 minuten vanaf de bushalte Plein 1923 in Doorn naar de locatie.

Wel interesse, maar twijfel je of deze training iets voor jou is?

Wij vinden het belangrijk dat het matcht en dat dit jou daadwerkelijk gaat helpen. Plan daarom gratis en vrijblijvend een kennismakings call in en dan kijken we persoonlijk met jou mee of dit jou inderdaad gaat helpen. Klik hier om afspraak met Yvonne te maken. 

Testimonials

De trainingen van Generatie Lens krijgen gemiddeld een score van 8,5
Wat deelnemers over de trainingen van Generatie Lens zeggen

De training zat boordevol praktische tips. De trainers hadden duidelijk kennis van zaken en ze dachten prettig mee met mijn vraag en situatie.

In deze training heb ik echt geleerd om hulp te vragen. Het opschrijven van de concrete voornemens maakte dat ik het allemaal ook echt ben gaan doen. 

De dag was afwisselend, veel leuke werkvormen. De follow up in de praktijk vond ik echt ontzettend waardevol.

Over Hanneke en Yvonne

Generatie Lens is een samenwerking van twee ondernemers: Yvonne Hogt en Hanneke van der Meer. Beiden ervaren trainers en adviseurs, met passie voor leren en ontwikkelen. Hun ervaring stamt uit de branches onderwijs, zorg, welzijn en non-profit.

Allebei zijn ze geraakt door de zichtbare worsteling van samenwerkende generaties in organisaties. Daardoor zijn ze op zoek gegaan naar hoe paradigma’s van generaties verschillen en hoe dit leren, samenwerken en veranderen in beïnvloedt.

Met hun opdrachtgevers onderzoeken Hanneke en Yvonne hoe veranderkracht en lerend vermogen in elke organisatie geoptimaliseerd kan worden.
In hun trainingen combineren ze theorie met de dagelijkse praktijk.  

2f4e15441c80c1be96601a0660f9c0c1748f8244248b7470647c03d82fb4379773fea5fd